What it comes to mind immediately, while talking about the relationship between art and pop culture, is Andy Warhol and the Campbell’s soup cans he contributed to make popular. But while those tins were just a mere subject to the Factory’s artist, just like Marilyn Monroe or Mickey Mouse, containers in general represent instead the ultimate support on which irriverent Australian artist Ben Frost gives vent to his creativity. Cookie confections, drug packages and, above all, the unmistakable McDonald’s french fries packs are so turned into surreal backgrounds for a wide range of fictional characters, from Donald Duck to Homer Simpson, from the Flintstones to Snoopy, without excluding Milo Manara’s provocative ladies and japanese erotic manga girls. So pop!
Se si parla di connessioni tra arte e cultura pop, il pensiero va inevitabilmente ad Andy Warhol e alle lattine di zuppa Campbell’s che egli stesso contribuì a rendere popolari. Ma se per l’artista della Factory quei barattoli costituivano un puro e semplice soggetto da immortalare, al pari di Marilyn Monroe o Topolino, per Ben Frost, dissacrante artista australiano, i contenitori in genere rappresentano invece il supporto preferito su cui sfogare la propria creatività. Scatole di biscotti, astucci di medicinali e, soprattutto, gli inconfondibili cartoncini delle patatine McDonald’s si trasformano così in sfondi surreali per i personaggi di fantasia più disparati, da Paperino a Homer Simpson, dai Flintstones a Snoopy, senza dimenticare le provocanti signorine di Milo Manara o dei manga erotici giapponesi. Più pop di così!